Selasa, 21 Jun 2011

SETELAH DIRIMU AKU NIKAHI

Setelah dirimu aku nikahi
Terpaut sebuah ikatan suci insani
Mematri kata cinta dan janji
Memanjat doa kehodrat Ilahi
Semoga cinta yang bersemi kekal abadi
Kerana bahagia diidam bukan hanya sementara
Diharap mampu menjadi jambatan kesyurga

Setelah dirimu aku nikahi
akan terserlah segala keburukan disisi
yang selama ini sering disembunyi
Semoga kita mampu saling memperbaiki
setiap kelemahan diri
Kerana kita punya kekurangan yang tersendiri
Setelah dirimu aku nikahi
Baru kini aku sedari
Realiti tak seindah mimpi
Tak mudah melakar mimpi menjadi realiti
Dan begitu banyak ranjau berduri
Melingkari perjalanan berdua yang bakal dilalui

Aku yakini bahawa hidup penuh rintangan
Tak pernah berhenti dugaan menguji
Dan disebaliknya terdapat hikmah bagi yang memahami
Terdapat pengajaran bagi yang mencari
dan sia-sia bagi yang tak peduli
Dan ia indah andai mengerti..
Ujian setelah dirimu aku nikahi itu pasti
mampukah kita menghadapi masih belum tahu lagi
Namun,
walaubagaimana sekalipun ia tetap perlu dilalui....

Walau mungkin hidup berdua tak seindah mimpi
akan tetap aku tempuhi demi sebuah cinta hakiki
kerana perkahwinan sebagai bukti kasih ILAHI
kerana DIA Maha Mengerti
kehendak dan keperluan insani.....

picture source:http://maxcdn.chiqweddings.com/files/attach/images/11121/125/012/wedding_ring_time.jpg

2 ulasan:

  1. Terdapat pengajaran bagi yang mencari...
    dan sia-sia bagi tak peduli...

    moga kita tergolong dalam insan yang sentiasa mencari...
    dan terhindar dari tergolong dalam insan yang tidak peduli...

    BalasPadam
  2. kekeke. kemain jiwang ko nih. bagus lah jiwang2. romantik skit. baru wife syg. hehe.

    BalasPadam