Selasa, 1 Mac 2011

Keputusan telah dibuat..

Akhirnya, hari Jumaat minggu lepas bertarikh 25 Februari 2011, aku menyerahkan surah pemberitahuan untuk tidak menyambung kontrak sebagai pendidik di Melaka.....Ada terlalu banyak faktor penyebab, dan pendorong terbesar keputusan tersebut adalah kerana ingin kembali ke kampung halaman ku....Permintaan ibu, perlu cuba kita penuhi selagi permintaan tersebut tidak melanggar mana2 hukum yang telah ditetapkan Maha Pencipta....Kemalangan kecil yang menimpa ibunda tersayang menguatkan lagi tekad betapa perlunya aku untuk dekat dengan orang tuaku selagi masih dikurnia masa untuk bersama mereka.... Diketetapan waktu yang tiada siapa mampu membaca @ mengagak bila tiba akhir masanya, maka pilihan perlu dibuat selagi mempunyai peluang...... Kerana, pabila mereka tiada, hanya yang mampu dihulur tanda kasih sayang kita sebagai anak....

Keputusan ini nyata agak sukar memandangkan Jun adalah bulan besar dalam hidupku.... Status yang bakal berubah memberi tekanan tambahan, memandangkan buat masa ini aku belum miliki sebarang alternatif kerjaya yang bakal aku pilih..... Sehingga ada teman menyatakan bahawa aku gila kerana membuat keputusan tanpa ada sebarang alternatif.... Tapi aku yakin bahawa rezeki ketentuan yang Maha Pemberi Rezeki.....Akan ku usahakan sesuatu sebelum Mei.... Semoga berjaya aku perolehi sesuatu dalam kekangan masa yang mendesak ini.....

Aku amat mengharapkan agar bakal isteriku, mahupun keluarganya memahami bahawa tanggungjawab terhadap orang tuaku perlu digalas oleh seseorang... Dan aku merasakan ini adalah peluang terbaik bagiku untuk mencurah sayang dan belas ku pada kedua orang tuaku.... Buat bakal keluarga mertuaku, bukan niat dihati untuk melarikan @ membawa anak kalian jauh dari kalian, sekadar mengambil peluang yang masih diberikan untuk aku manafaatkan untuk demi berakti buat ibunda dan ayahanda ku tersayang.... Hujung minggu lepas adalah pertama kali aku mendengar ayahanda ku menyuarakan hasrat hati untuk berhenti merokok..... Kuharap ada sinar positif dari tekadnya itu....

4 ulasan:

  1. insyaAllah...jangan putus harap dengan-Nya.di mana ada kemahuan di situ ada jalan.lagi pun, ibu bapa tiada galang gantinya.

    BalasPadam
  2. Terima kasih sebab memahami.....InsyaAllah akan diusahakan sesuatu sebelum JUN.....berdebar2 rasanya skang ni.....

    BalasPadam
  3. berdebar2?debaran utk pe ye? :p

    BalasPadam
  4. lagi mau tanya ke???sumenye dah makin dekat...mcm x ready pape jek...tadi baru dapatkan surat pengakuan status bujang...huhuhuhu

    BalasPadam