Jumaat, 14 Januari 2011

Pengalaman semalam...

Semalam, seperti sepatutnya pada semester ini, perlu menghadirkan diri ke kelas Pragmatics di UPM... Bermula hujan dari jam 1 tengah hari di Alor Gajah... Hati mulai rasa bahawa perjalanan hari ini mungkin akan mengahdapi ujian kehujanan... Dan tepat seperti yang telah dijangka, aku kehujanan dari tol Simpang Ampat lagi....dan aku berhenti di R & R pedas Senawang setelah meredah hujan...dan disebabkan khuatirkan keselamatan diri sendiri andai aku teruskan juga perjalanan ke Serdang, maka perhentian itu menjadi agak lama.... Dan pada ketika itu terasa bestnye andai menggunakan kereta... Namun memandangkan ada hajat yang perlu dikejarkan dengan segera, maka kehendak hati untuk selesa terpaksa dikorban...

Untuk mendapatkan sesuatu, ada perkara lain yang perlu dikorbankan. Bagi aku, untuk mengumpul duit dalam masa segera, maka keinginan hati untuk memiliki kereta terpaksa dikorbankan...  Dan termasuk juga hajat hati inginkan sebuah motosikal baru terpaksa kupendamkan buat sementara waktu... Hidup penuh pengorbanan yang dalam sedar atau tidak terpaksa kita lakukan... Dan selagi hiduplah kita perlu membuat pilihan tentang apa yang lebih utama dalam meneruskan kelangsunan hidup... Walau hati terdetik rasa cemburu melihat teman-teman lain meneruskan kehidupan tanpa perlu pening memikirkan apa yang mejadi permsalahan bagi aku, tapi aku sedar setiap insan tak lari dari permasalahan... Teman-teman ku tetap mempunyai permasalahan mereka yang tersendiri walau mungkin tak mampu kufahami dan mengerti...

owh, dan aku melalut mengenangkan hari ini mungkin sekali lagi terpaksa menempuh hujan untuk meneruskan perkelanaan.........

2 ulasan:

  1. teruskan berjuang...hidup memang tak selalu indah.tp dengan ada nye masalah,baru lah kita mengerti rasa gembira,rasa tenang,dan pelbagai perasaan lagi.di situ lah baru ada nya keindahan hidup.ntah pape ntah.huhu.

    BalasPadam
  2. xpernah pn dujanjikan hidup ni mudah...setiap pilihan ada natijahya tersendiri...xpernah dinafi...walau apa perlu lalui....

    BalasPadam